'အစ္စလာမ်က ကမ္ဘာတစ်ခုလုံး စစ်ပွဲကြီးဆင်နွှဲရန်နှင့် တမန်တော်မြတ်သည် ထိုစစ်ပွဲကြီးဖြစ်ပွားစေရန် အကြမ်းဖက်မှု ဂျီဟာဒ်ကို သွန်သင်ခဲ့သည်'ဟု ဝေဖန်သူများက တစ်ဖက်စောင်းနင်းဆိုကြသည်။ ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်တွင် 'ဂျီဟာဒ်'ဆိုသည့်အသုံးအနှုန်းကို ၂၄ နေရာတွင် ဖော်ပြထားပြီး ထိုနေရာတိုင်းတွင်လည်း မိမိတစ်ကိုယ်စာရုန်းကန်ကြိုးစားမှု၊ လူ့အဖွဲ့အစည်းဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက်ကြိုးပမ်းမှု၊ လူ့အခွင့်အရေးနှင့် လွတ်လပ်မှုရရှိရေးအတွက် တုံ့ပြန်ကာကွယ်မှုဟူသော အဓိပ္ပာယ်များဖြင့် သာ သုံးနှုန်းထားသည်။ ထို့ပြင် တစ်ဆက်တည်းမှာပင် တမန်တော်မြတ် (H)ကလည်း မိဘကိုလုပ်ကျွေးပြုစုခြင်း၊ ကိုယ်ကျင့်တရားကောင်းမွန် အောင်ပြုပြင်မွမ်းမံခြင်း၊ 'ဟာဂ်ျ'ပြုခြင်းနှင့် လူ့အဖွဲ့အစည်း လွတ်မြောက် ရေးအတွက် ခုခံကာကွယ်ခြင်း စသည်တို့ကို 'ဂျီဟာဒ်'ဟု သုံးနှုန်းထား ကြောင်း တွေ့ရသည်။
'ငါတို့သည် သေးငယ်သောဂျီဟာဒ်မှ ကြီးမားသော ဂျီဟာဒ်ဆီသို့ ပြန်လာ ကြပြီ'ဟု တမန်တော်မြတ်(H)က စစ်ပွဲတစ်ခုမှအပြန်တွင် မိန့်ကြားတော်မူခြင်းဖြင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းကောင်းစားရေးအတွက် စစ်ပွဲဆင်နွှဲခြင်းထက် မိမိ၏ကိုယ်ကျင့်သိက္ခာအရာတွင် တိုးတက်ကောင်းမွန်အောင် ပြုပြင်နေထိုင်ခြင်းက ပို၍မြင့်မြတ်ကြောင်း သွန်သင်ပြသခဲ့သည်။
ထို့ပြင် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်က 'ငြိမ်းချမ်းစွာနေထိုင်သည့် မည်သည့် လူ့အဖွဲ့အစည်းကိုမဆို မတိုက်ခိုက်ရ'ဟု တားမြစ်ထားတော်မူသည့်အပြင် လူ့အဖွဲ့အစည်းကောင်းစားရေးနှင့် လူ့အခွင့်အရေးရရှိဖို့အတွက် ကြိုးပမ်းနေကြရန်၊ ထို့ပြင် လူ့အခွင့်အရေး ကာကွယ်မှုအတွက်သာ စစ်ပွဲဆင်နွှဲခွင့်ပြုထားပြီး မိမိအတွင်း၌ရှိသော စိတ်ယုတ်များကို ချေမှုန်းရန်အတွက်သာ ဖြစ်သည်။ 'မည်သည့်သာသနာမျှ စုပေါင်းမှုမရှိဘဲ မိမိတို့ချည်းသီးသန့်ကယ်တင်လွတ်မြောက်မှုကို ရနိုင်မည်မဟုတ်ကြောင်း' ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်က ကနဦးကပင် ဖော်ကျူးထားသည်။ မွတ်စလင်တို့သည် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်နှင့် ဟဒီးစ်တွင်ဖော်ပြထားသည့် စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများကို လိုက်နာရမည့်အစား ပါကစ္စတန်နိုင်ငံ၏နိုင်ငံရေးသာသနာပိုင်ပါတီဖြစ်သည့် 'ဂျမာအတ်အစ္စလာမီ' အဖွဲ့အစည်းကို တည်ထောင်သူ 'အဘူလ်အာလာမောင်ဒူဒီ'၏ မွတ်စလင်မဟုတ်သူများ ပါ် အကြမ်းဖက်တိုက်ခိုက်ရေးမူဝါဒနောက်သို့ လိုက်နေကြခြင်းသာ ဖြစ် သည်။ ဘာသာရေးဆရာများ၏ လွှမ်းမိုးခြင်းကိုခံခဲ့ရသည့် မောင်ဒူဒီက ကမ္ဘာကြီးကို အပိုင်းနှစ်ပိုင်းခွဲလျက် အစ္စလာမ်ပြင်ပအုပ်စုနှင့် သူ့အယူ အဆကို လက်မခံသည့် မွတ်စလင်အုပ်စုဟူ၍သတ်မှတ်ပြီး ထိုအုပ်စုနှစ်ခု လုံးကို သုတ်သင်ရှင်းလင်းလိုသည့်ဆန္ဒရှိခဲ့သည်။ 'မောင်ဒူဒီ'၏အတွေး အခေါ်သည် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်နှင့် ဖြောင့်ဖြောင့်ကြီးဆန့်ကျင်နေသည့် အပြင် တမန်တော်မြတ်(H)၏မိန့်မှာချက်များကလည်း ထိုသို့သော အမည်ခံ သာသနာ့ပညာရှင်များကို ရှုတ်ချထားသည်မှာ ...
'၎င်းတို့၏သာသနာ့ပညာရှင်များသည် မိုးအောက်မြေပြင်တွင် အဆိုးဝါးဆုံး သော ဖန်ဆင်းခံများဖြစ်လိမ့်မည်၊ ပြဿနာများသည် သူတို့ထဲကပင်ပေါက်ဖွားလာမည်ဖြစ်ကာ သူတို့ထံသို့သာ ပြန်လှည့်သွားလိမ့်မည်။ ငါ၏နောက်လိုက်အုပ်စုအတွင်း ကြောက်မက်ဖွယ် အခြေအနေတစ်ရပ် ပေါက်ဖွားလာပြီး လူတို့က ထိုအကြောက်တရားမှ လွတ်မြောက်ရာ လွတ်မြောက်ကြောင်း လမ်းညွှန်မှုတောင်းခံရန် သာသနာ့ ပညာရှင်များထံ သွားရောက်သည့်အခါ ထိုနေရာတွင် မျောက်များနှင့် ဝက်များကိုသာ တွေ့ကြရလိမ့်မည်။
အသိဉာဏ်ပညာ လုံးဝကင်းမဲ့သွားသောအချိန်ကာလသည် ဆိုက်ရောက် လာလတ္တံ့။ လူတို့သည် သူတို့၏ခေါင်းဆောင်များကို လျစ်လျူပြုလာကြ မည်ဖြစ်ပြီး သူတို့၏သာသနာ့ပညာရှင်များထံတွင် ဘာသာရေးရာ လမ်းညွှန်မှုကို တောင်းခံကြလိမ့်မည်။ ထိုအခါ သာသနာ့ပညာရှင်များသည် မည်သည့်အသိတစ်စုံတစ်ရာမျှမရှိဘဲ 'ဖတ္တဝါ'ဓမ္မသတ်များ ထုတ်ပြန်လိမ့် မည်။ စင်စစ် ထိုသာသာနာ့ပညာရှင်များကိုယ်တိုင် လမ်းညွှန်မှုမဲ့နေကြပြီး ၎င်းတို့သည် မည်သူ့ကိုမျှလည်း လမ်းညွှန်နိုင်လိမ့်မည်မဟုတ်ချေ။'
အဟ်မဒီယာမွတ်စလင်အဖွဲ့ကြီး၏ စတုတ္ထ'ခလီဖတွလ်မဆီဟ်' ဟာဇရတ် မီရ်ဇာတာဟီရ်အဟ်မဒ် ရေးသားပြုစုသော Murder In The Name Of Allah အမည်ရစာအုပ်တွင် သခင်က 'မောင်ဒူဒီ'အကြောင်းနှင့် သူ၏ ကမ္ဘာအပေါ်ထားရှိသော စိတ်သဘောထားအမြင်ကိုချိန်ထိုးကာ ဝေဖန်သုံး သပ်ပြထားသည်။ ထို့ကြောင့်ပင် အဟ်မဒီယာမွတ်စလင်ဂျမာအတ်ကို တည်ထောင်သူ ဟာဇရတ် မီရ်ဇာဂိုလာမ်အဟ်မဒ်သခင်က မောင်ဒူဒီ မမွေးဖွားမီ လွန်ခဲ့သောရာစုနှစ်တစ်စုကျော်ကာလကပင် သာသာနာ့ပညာရှင် အမည်ခံ တို့၏အခြေအနေကို သုံးသပ်ပြထားခဲ့သည်။
၎င်းတို့၏ သာသနာ့ပညာရှင်များသည် ယနေ့ခေတ်အာဏာပိုင်များနှင့် တွေ့ဆုံကြုံကြိုက်ရသည့်အခါ ချက်ချင်းပင် နာခံလိုက်နာလိုက်ကြမည့် အသွင်မျိုး ပေါ်လွင်နေကြသော်လည်း တကယ်တွင် ၎င်းတို့သည် မိမိတို့ နေထိုင်ကျက်စားရာနိုင်ငံ(နေရာဒေသ)ကို စစ်တလင်းဖြစ်အောင်ပြုလုပ်ရန် တိုးတိတ်စွာကြံစည်နေသူများပင်ဖြစ်သည်။ ၎င်းတို့သည် ကျမ်းမြတ် ကုရ်အာန်နှင့် ဟဒီးစ်တော်များက မသွန်သင်သော မိမိတို့ဘာသာ တီထွင်ဖန်တီးထားသည့် အကြမ်းဖက်ဝါဒကို 'ဂျီဟာဒ်'အမည်တပ်ကာ ဖြန့်ချိလျက် ရှိပြီး ခရစ်ယာန်များနှင့် ၎င်းတို့နှင့်အတွေးအခေါ်မတူသူ မည်သူ့ကိုမဆို ပစ်မှတ်ထားကာ သုတ်သင်ရှင်းလင်းနေကြသည်။
၎င်းတို့အနေဖြင့် မိမိတို့နားလည်ဖွင့်ဆိုသော 'ဂျီဟာဒ်'သည် လုံးဝမှန်ကန်မှု မရှိသည့်အပြင် 'ဂျီဟာဒ်'၏ပထမဦးစားပေးနေရာတွင် 'လူသားချင်းစာနာမှု' သည် အဓိကနေရာမှပါဝင်နေသည်ဆိုခြင်းကို သိထားအပ်ပေသည်။ တွင် အစ္စလာမ့်ခေတ်ဦးပိုင်းက လက်နက်ကိုင်တိုက်ပွဲဝင်မှု 'ဂျီဟာဒ်'ကို ယနေ့ ပြန်လည်ဆင်နွှဲရန် အချိန်ကျရောက်ပြီ၊ ပြုပိုင်ခွင့်ရှိသည်ဟုလည်း လွဲမှားစွာ နားလည်ထားကြသည်မှာ လုံးလုံးလျားလျားမှားယွင်းပေသည်။ ထို့ပြင် ၎င်းတို့၏ အကြောင်းပြချက်ကလည်း အခြေအမြစ်မရှိပေ။ တမန်တော်မြတ်က အခြေအနေနှင့် အချိန်အခါမဟုတ်ဘဲ မည်သည့်အခါ ကမှ ဓားလက်နက်ကိုင်စွဲခဲ့ခြင်းမျိုးမရှိခဲ့သည့်အပြင် ရန်သူဘက်မှ ဦးစွာ လက်နက်စွဲကိုင်ခြင်းမပြုသေးသရွေ့ တမန်တော်မြတ်သည်လည်း လက်နက် စွဲကိုင်ခဲ့ခြင်းမရှိချေ။ အပြစ်မဲ့သူများ၊ ရိုးသားဖြောင့်မတ်သူများ၊ မိန်းမသားများ၊ ကလေးများကို အကြင်နာတရားကင်းမဲ့စွာသတ်ဖြတ်ခြင်းများ အကြောင်းကို ယနေ့ ကြားနေ၊ မြင်နေရသည့်အခါ ကျွန်ုပ်တို့မှာ မျက်ရည်မဆည်နိုင်ဖြစ်ရသည်။
ပရော်ဖက်ဆာဘားနက်လူးဝစ်က 'အသေခံဗုံးခွဲမှုသည် ၂၀ ရာစုကာလတွင် မှ ပေါ်ပေါက်လာခြင်းဖြစ်ပြီး အစ္စလာမ်သာသနာက ထိုသို့သွန်သင်ထားခဲ့ သည်မဟုတ်သလို သာသာနာ၏အခြေခံလည်းမဟုတ်ချေ'ဟု ဆိုထားသည်။
ထို့ပြင် 'မောင်ဒူဒီ'ကဲ့သို့သော အကြမ်းဖက်ဝါဒီများမှာ မိမိတို့ ခံယူကျင့်သုံး နေသည့် သာသနာကိုပင် ကောင်းစွာသဘောပေါက်နားလည်ခြင်းမရှိသူများ ဖြစ်သည်။
အချုပ်ဆိုရလျှင် တမန်တော်မြတ် မိုဟမ္မဒ်(H)သခင်သည် 'မည်သည့် အကြမ်းဖက်မှုမျိုးကိုမဆို တားမြစ်ပိတ်ပင်ခဲ့ပြီး နောက်လိုက်များအား မိမိတို့ ကိုယ်ကို တိုးတက်ကောင်းမွန်လာအောင် ပြုပြင်ပြောင်းလဲခြင်းများ ပြုလုပ် နေကြရန်နှင့် ဤသည်သာလျှင် အကြီးမြတ်ဆုံး ဂျီဟာဒ်ဖြစ်ကြောင်း'ကိုသာ သွန်သင်မိန့်မှာတော်မူခဲ့ပေသည်။
(ဆောင်းပါးရှင် - Ziah Shah)
http://www.themuslimtimes.org/
'ငါတို့သည် သေးငယ်သောဂျီဟာဒ်မှ ကြီးမားသော ဂျီဟာဒ်ဆီသို့ ပြန်လာ ကြပြီ'ဟု တမန်တော်မြတ်(H)က စစ်ပွဲတစ်ခုမှအပြန်တွင် မိန့်ကြားတော်မူခြင်းဖြင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းကောင်းစားရေးအတွက် စစ်ပွဲဆင်နွှဲခြင်းထက် မိမိ၏ကိုယ်ကျင့်သိက္ခာအရာတွင် တိုးတက်ကောင်းမွန်အောင် ပြုပြင်နေထိုင်ခြင်းက ပို၍မြင့်မြတ်ကြောင်း သွန်သင်ပြသခဲ့သည်။
ထို့ပြင် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်က 'ငြိမ်းချမ်းစွာနေထိုင်သည့် မည်သည့် လူ့အဖွဲ့အစည်းကိုမဆို မတိုက်ခိုက်ရ'ဟု တားမြစ်ထားတော်မူသည့်အပြင် လူ့အဖွဲ့အစည်းကောင်းစားရေးနှင့် လူ့အခွင့်အရေးရရှိဖို့အတွက် ကြိုးပမ်းနေကြရန်၊ ထို့ပြင် လူ့အခွင့်အရေး ကာကွယ်မှုအတွက်သာ စစ်ပွဲဆင်နွှဲခွင့်ပြုထားပြီး မိမိအတွင်း၌ရှိသော စိတ်ယုတ်များကို ချေမှုန်းရန်အတွက်သာ ဖြစ်သည်။ 'မည်သည့်သာသနာမျှ စုပေါင်းမှုမရှိဘဲ မိမိတို့ချည်းသီးသန့်ကယ်တင်လွတ်မြောက်မှုကို ရနိုင်မည်မဟုတ်ကြောင်း' ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်က ကနဦးကပင် ဖော်ကျူးထားသည်။ မွတ်စလင်တို့သည် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်နှင့် ဟဒီးစ်တွင်ဖော်ပြထားသည့် စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများကို လိုက်နာရမည့်အစား ပါကစ္စတန်နိုင်ငံ၏နိုင်ငံရေးသာသနာပိုင်ပါတီဖြစ်သည့် 'ဂျမာအတ်အစ္စလာမီ' အဖွဲ့အစည်းကို တည်ထောင်သူ 'အဘူလ်အာလာမောင်ဒူဒီ'၏ မွတ်စလင်မဟုတ်သူများ ပါ် အကြမ်းဖက်တိုက်ခိုက်ရေးမူဝါဒနောက်သို့ လိုက်နေကြခြင်းသာ ဖြစ် သည်။ ဘာသာရေးဆရာများ၏ လွှမ်းမိုးခြင်းကိုခံခဲ့ရသည့် မောင်ဒူဒီက ကမ္ဘာကြီးကို အပိုင်းနှစ်ပိုင်းခွဲလျက် အစ္စလာမ်ပြင်ပအုပ်စုနှင့် သူ့အယူ အဆကို လက်မခံသည့် မွတ်စလင်အုပ်စုဟူ၍သတ်မှတ်ပြီး ထိုအုပ်စုနှစ်ခု လုံးကို သုတ်သင်ရှင်းလင်းလိုသည့်ဆန္ဒရှိခဲ့သည်။ 'မောင်ဒူဒီ'၏အတွေး အခေါ်သည် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်နှင့် ဖြောင့်ဖြောင့်ကြီးဆန့်ကျင်နေသည့် အပြင် တမန်တော်မြတ်(H)၏မိန့်မှာချက်များကလည်း ထိုသို့သော အမည်ခံ သာသနာ့ပညာရှင်များကို ရှုတ်ချထားသည်မှာ ...
'၎င်းတို့၏သာသနာ့ပညာရှင်များသည် မိုးအောက်မြေပြင်တွင် အဆိုးဝါးဆုံး သော ဖန်ဆင်းခံများဖြစ်လိမ့်မည်၊ ပြဿနာများသည် သူတို့ထဲကပင်ပေါက်ဖွားလာမည်ဖြစ်ကာ သူတို့ထံသို့သာ ပြန်လှည့်သွားလိမ့်မည်။ ငါ၏နောက်လိုက်အုပ်စုအတွင်း ကြောက်မက်ဖွယ် အခြေအနေတစ်ရပ် ပေါက်ဖွားလာပြီး လူတို့က ထိုအကြောက်တရားမှ လွတ်မြောက်ရာ လွတ်မြောက်ကြောင်း လမ်းညွှန်မှုတောင်းခံရန် သာသနာ့ ပညာရှင်များထံ သွားရောက်သည့်အခါ ထိုနေရာတွင် မျောက်များနှင့် ဝက်များကိုသာ တွေ့ကြရလိမ့်မည်။
အသိဉာဏ်ပညာ လုံးဝကင်းမဲ့သွားသောအချိန်ကာလသည် ဆိုက်ရောက် လာလတ္တံ့။ လူတို့သည် သူတို့၏ခေါင်းဆောင်များကို လျစ်လျူပြုလာကြ မည်ဖြစ်ပြီး သူတို့၏သာသနာ့ပညာရှင်များထံတွင် ဘာသာရေးရာ လမ်းညွှန်မှုကို တောင်းခံကြလိမ့်မည်။ ထိုအခါ သာသနာ့ပညာရှင်များသည် မည်သည့်အသိတစ်စုံတစ်ရာမျှမရှိဘဲ 'ဖတ္တဝါ'ဓမ္မသတ်များ ထုတ်ပြန်လိမ့် မည်။ စင်စစ် ထိုသာသာနာ့ပညာရှင်များကိုယ်တိုင် လမ်းညွှန်မှုမဲ့နေကြပြီး ၎င်းတို့သည် မည်သူ့ကိုမျှလည်း လမ်းညွှန်နိုင်လိမ့်မည်မဟုတ်ချေ။'
အဟ်မဒီယာမွတ်စလင်အဖွဲ့ကြီး၏ စတုတ္ထ'ခလီဖတွလ်မဆီဟ်' ဟာဇရတ် မီရ်ဇာတာဟီရ်အဟ်မဒ် ရေးသားပြုစုသော Murder In The Name Of Allah အမည်ရစာအုပ်တွင် သခင်က 'မောင်ဒူဒီ'အကြောင်းနှင့် သူ၏ ကမ္ဘာအပေါ်ထားရှိသော စိတ်သဘောထားအမြင်ကိုချိန်ထိုးကာ ဝေဖန်သုံး သပ်ပြထားသည်။ ထို့ကြောင့်ပင် အဟ်မဒီယာမွတ်စလင်ဂျမာအတ်ကို တည်ထောင်သူ ဟာဇရတ် မီရ်ဇာဂိုလာမ်အဟ်မဒ်သခင်က မောင်ဒူဒီ မမွေးဖွားမီ လွန်ခဲ့သောရာစုနှစ်တစ်စုကျော်ကာလကပင် သာသာနာ့ပညာရှင် အမည်ခံ တို့၏အခြေအနေကို သုံးသပ်ပြထားခဲ့သည်။
၎င်းတို့၏ သာသနာ့ပညာရှင်များသည် ယနေ့ခေတ်အာဏာပိုင်များနှင့် တွေ့ဆုံကြုံကြိုက်ရသည့်အခါ ချက်ချင်းပင် နာခံလိုက်နာလိုက်ကြမည့် အသွင်မျိုး ပေါ်လွင်နေကြသော်လည်း တကယ်တွင် ၎င်းတို့သည် မိမိတို့ နေထိုင်ကျက်စားရာနိုင်ငံ(နေရာဒေသ)ကို စစ်တလင်းဖြစ်အောင်ပြုလုပ်ရန် တိုးတိတ်စွာကြံစည်နေသူများပင်ဖြစ်သည်။ ၎င်းတို့သည် ကျမ်းမြတ် ကုရ်အာန်နှင့် ဟဒီးစ်တော်များက မသွန်သင်သော မိမိတို့ဘာသာ တီထွင်ဖန်တီးထားသည့် အကြမ်းဖက်ဝါဒကို 'ဂျီဟာဒ်'အမည်တပ်ကာ ဖြန့်ချိလျက် ရှိပြီး ခရစ်ယာန်များနှင့် ၎င်းတို့နှင့်အတွေးအခေါ်မတူသူ မည်သူ့ကိုမဆို ပစ်မှတ်ထားကာ သုတ်သင်ရှင်းလင်းနေကြသည်။
၎င်းတို့အနေဖြင့် မိမိတို့နားလည်ဖွင့်ဆိုသော 'ဂျီဟာဒ်'သည် လုံးဝမှန်ကန်မှု မရှိသည့်အပြင် 'ဂျီဟာဒ်'၏ပထမဦးစားပေးနေရာတွင် 'လူသားချင်းစာနာမှု' သည် အဓိကနေရာမှပါဝင်နေသည်ဆိုခြင်းကို သိထားအပ်ပေသည်။ တွင် အစ္စလာမ့်ခေတ်ဦးပိုင်းက လက်နက်ကိုင်တိုက်ပွဲဝင်မှု 'ဂျီဟာဒ်'ကို ယနေ့ ပြန်လည်ဆင်နွှဲရန် အချိန်ကျရောက်ပြီ၊ ပြုပိုင်ခွင့်ရှိသည်ဟုလည်း လွဲမှားစွာ နားလည်ထားကြသည်မှာ လုံးလုံးလျားလျားမှားယွင်းပေသည်။ ထို့ပြင် ၎င်းတို့၏ အကြောင်းပြချက်ကလည်း အခြေအမြစ်မရှိပေ။ တမန်တော်မြတ်က အခြေအနေနှင့် အချိန်အခါမဟုတ်ဘဲ မည်သည့်အခါ ကမှ ဓားလက်နက်ကိုင်စွဲခဲ့ခြင်းမျိုးမရှိခဲ့သည့်အပြင် ရန်သူဘက်မှ ဦးစွာ လက်နက်စွဲကိုင်ခြင်းမပြုသေးသရွေ့ တမန်တော်မြတ်သည်လည်း လက်နက် စွဲကိုင်ခဲ့ခြင်းမရှိချေ။ အပြစ်မဲ့သူများ၊ ရိုးသားဖြောင့်မတ်သူများ၊ မိန်းမသားများ၊ ကလေးများကို အကြင်နာတရားကင်းမဲ့စွာသတ်ဖြတ်ခြင်းများ အကြောင်းကို ယနေ့ ကြားနေ၊ မြင်နေရသည့်အခါ ကျွန်ုပ်တို့မှာ မျက်ရည်မဆည်နိုင်ဖြစ်ရသည်။
ပရော်ဖက်ဆာဘားနက်လူးဝစ်က 'အသေခံဗုံးခွဲမှုသည် ၂၀ ရာစုကာလတွင် မှ ပေါ်ပေါက်လာခြင်းဖြစ်ပြီး အစ္စလာမ်သာသနာက ထိုသို့သွန်သင်ထားခဲ့ သည်မဟုတ်သလို သာသာနာ၏အခြေခံလည်းမဟုတ်ချေ'ဟု ဆိုထားသည်။
ထို့ပြင် 'မောင်ဒူဒီ'ကဲ့သို့သော အကြမ်းဖက်ဝါဒီများမှာ မိမိတို့ ခံယူကျင့်သုံး နေသည့် သာသနာကိုပင် ကောင်းစွာသဘောပေါက်နားလည်ခြင်းမရှိသူများ ဖြစ်သည်။
အချုပ်ဆိုရလျှင် တမန်တော်မြတ် မိုဟမ္မဒ်(H)သခင်သည် 'မည်သည့် အကြမ်းဖက်မှုမျိုးကိုမဆို တားမြစ်ပိတ်ပင်ခဲ့ပြီး နောက်လိုက်များအား မိမိတို့ ကိုယ်ကို တိုးတက်ကောင်းမွန်လာအောင် ပြုပြင်ပြောင်းလဲခြင်းများ ပြုလုပ် နေကြရန်နှင့် ဤသည်သာလျှင် အကြီးမြတ်ဆုံး ဂျီဟာဒ်ဖြစ်ကြောင်း'ကိုသာ သွန်သင်မိန့်မှာတော်မူခဲ့ပေသည်။
(ဆောင်းပါးရှင် - Ziah Shah)
http://www.themuslimtimes.org/