'ကျွန်ုပ် မှတ်မိပါသေးသည်။ နံနက်ခင်းတစ်ခု၌ဖြစ်၏။ ထိုနံနက်ခင်းသည် ထိတ်လန့်အံ့ဩဖွယ်ရာကောင်းလေသည်။ အိပ်ရာက နိုးလျှင်နိုးချင်း ကျွန်ုပ် မျက်လုံးပွင့်လာကာ ဦးနှောက်က စတင်အလုပ်လုပ်လာ၏။ သို့သော် ကျွန်ုပ်ခန္ဓာ
ကိုယ်တစ်ခုလုံး အေးစက်နေသည်။ မလှုပ်မယှက် အိပ်ရာထဲ၌သာ ကျွန်ုပ် လဲ လျောင်းနေသေးသည်။ ကျွန်ုပ်ကိုယ်အား ထိန်းချုပ်ထားသော အဖွင့်အပိတ် ခလုတ်နှင့်တူသည့် တစ်စုံတစ်ရာက လုံးဝပိတ်သွားလေပြီ။ ထိုအခါ ကျွန်ုပ်သည်
မိမိကိုယ်ကို လုံးဝထိန်းချုပ်ထားနိုင်စွမ်းမရှိတော့ချေ။ ကျွန်ုပ်ကြားနေရ၏။ မြင်နေ ရ၏။ သို့ရာတွင် လှုပ်၍မရဖြစ်နေသည်။ ဤသို့ဖြစ်ပျက်ခြင်းမှာ အချိန်အားဖြင့် တစ်မိနစ်ခန့်သာကြာမြင့်သော်လည်း တစ်သက်လုံးဟု ထင်နေရပေသည်။'
အထက်ပါအဖြစ်အပျက်က ကျွန်တော်ကြုံတွေ့ခံစားခဲ့ရသည့်ဖြစ်ရပ်တော့ မဟုတ်ချေ။ ကျွန်တော်၏လူနာများ ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိသော ရောဂါများအနက် တချို့ဖြစ်သည်။ ဤသည်ကို Sleep Paralysis ဟုခေါ်ပြီး ကမ္ဘာ့လူဦးရေ၏ ၆%
မှာ ဤသို့သော ရောဂါကို ခံစားနေကြရ၏။
ဘာသာတရားများစွာနှင့် လူ့ယဉ်ကျေးမှုက ယုံကြည်လျက်ရှိနေကြသည် မှာ Sleep Paralysis ဟု နားလည်ထားကြသော ရောဂါအား ဂျင်န် သို့မဟုတ် နတ်ဆိုးများနှင့် အဆက်အသွယ်ရှိနေခြင်းဟု ယုံကြည်နေကြခြင်းပင်ဖြစ်သည်။
လူတိုင်းလိုလို ယုံကြည်နေကြသော ဂျင်န်တို့၊ နတ်ဆိုးတို့သည် တကယ် အမှန်မှာ စိတ်ရောဂါတစ်မျိုးဖြစ်ကြောင်း အလယ်ခေတ်မှ သုတေသနပြုလေ့လာ ဖော်ထုတ်ခဲ့သောသုတေသနအဖွဲ့အစည်းအသီးသီးမှသမိုင်းအထောက်အထား များနှင့်တကွ ထောက်ပြခဲ့ကြသည်။
မွတ်စလင်များ နားလည်ထားကြကာ အများအားဖြင့် သုံးစွဲနေကြသော ဂျင်န်ဆိုသည်ကို အနောက်တိုင်းတွင် (Demon) နတ်ဆိုးဟု ခေါ်ဝေါ်သုံးစွဲကြလေ သည်။ သို့သော် ဂျင်န်အား အသေးစိပ်ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာကာ ကောက်ကြောင်းလိုက် ကြည့်သောအခါ အနောက်တိုင်းသားများ သုံးစွဲနေကြသော နတ်ဆိုးဆိုသည့် အဓိပ္ပာယ်သဘောသကန်နှင့် သိသိသာသာကွဲပြားခြားနားကြောင်း တွေ့ရသည်။
တစ်ထောင့်တစ်ညပုံပြင်များသည် အစ္စလာမ့်ရွှေခေတ်တွင် စုစည်းထားခဲ့ သည့် အာရှဘက်ပုံပြင်များပင်ဖြစ်သည်။ ထိုပုံပြင်စာအုပ်အား ၁၇၀၆ ခုနှစ်တွင် Arabian Nights ဟုအမည်တပ်ကာ အင်္ဂလိပ်ဘာသာဖြင့် အစောဆုံးထုတ်ဝေ
ဖြန့်ချိခဲ့ချိန်မှစ၍ Arabian Nights 'အာရေဗျညများ'ဟု တွင်လာခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။
ထိုစာအုပ်အား ရာစုနှစ်ပေါင်းများစွာကပင် အနောက်တိုင်း၊ အလယ် ပိုင်း၊ အရှေ့အာရှနှင့် မြောက်အာဖရိက စသည့်ဒေသများမှ စာရေးဆရာများ၊ ဘာသာပြန်ဆရာများ၊ ပညာရှင်များက စုစည်းခဲ့ကြ၏။ ဤအကြောင်းနှင့်စပ်လျဉ်း၍ Encyclopedia Britannica ကမ္ဘာ့စွယ်စုံကျမ်းကြီး၌ ဤသို့ဖော်ပြထားလေသည်။
'ဲJinni င (ဂျင်နီ) ဟူသည် Jinn ၏ဗဟုဝုစ်ကိန်းလည်းဖြစ်ပြီး (Gene) မျိုးရိုးဗီဇဟုလည်း အဓိပ္ပာယ်ရသည်။ သို့ရာတွင် အာရေဗျဘာသာစကားမှ Jinn (ဂျင်န်)သည် အာရေဗျပုံပြင်များအလိုအရ 'သဘာဝလွန်အစွမ်းရှိသည့် ဝိညာဉ်
ထူးတစ်မျိုး'ဟုအဓိပ္ပာယ်ရပြီး ယင်းသည် ကောင်းကင်တမန်များနှင့် နတ်ဆိုးများ ထက် အဆင့်နိမ့်၏။ Ghul (ပုံသဏ္ဌာန်ပြောင်းလဲတတ်သောဝိညာဉ်များ) Ifrit (ဆိုးသွမ်း၍ ဒုစရိုက်မှုကျူးလွန်သည့် မကောင်းသောဝိညာဉ်များ) စသည်တို့မှာ ဂျင်န်အုပ်စုမှ အမျိုးကွဲများဖြစ်ကြသည်။ ထို့ပြင် ဂျင်န်သည် လူနှင့် တိရစ္ဆာန် သဏ္ဌာန်များသို့ ပြောင်းလဲပြတတ်သည်။ မီး၊ လေ စသည်တို့ဖြင့် ဖန်ဆင်းခံရ သည့် သတ္တဝါဖြစ်သည်။ သက်မဲ့များအတွင်းသို့ လှည့်ပတ်ခိုအောင်းရန် အမိန့်ပေး ခြင်းခံရသူလည်းဖြစ်သည်။ ဥပမာ- ကျောက်တုံး၊ သစ်ပင်နှင့် မြေကမ္ဘာ အနက်
ရှိုင်းဆုံးသို့လည်းကောင်း၊ လေထုထဲတွင်လည်းကောင်း၊ မီးထဲတွင်လည်းကောင်း ခိုအောင်းရန် အမိန့်ပေးခြင်းခံရသည်။ လူသားတို့သည် ရုပ်ပိုင်းအရာဝတ္ထုများကို မှီခိုနေရသည့်နည်းတူ ဂျင်န်တို့သည်လည်း မှီခိုနေရ၏။ ဂျင်န်တို့သည် သေကြေ ပျက်စီးနိုင်၏။ သို့သော် ဂျင်န်တို့သည် ရုပ်ပိုင်းကန့်သတ်ချက်များမှ လွတ်မြောက် နေသူများဖြစ်သည်။ ထို့ပြင် ဂျင်န်တို့သည် လူသားတို့အား အပြစ်ပေးရာ၌
အကြောင်းခံအဖြစ် အသုံးချခံရကာ ရောဂါများပေါက်ဖွားစေခြင်းတာဝန်ကို ဂျင်န် တို့ကယူပြီးလျှင် အမျိုးမျိုးသောအန္တရာယ်များကိုလည်း ဂျင်န်တို့က ဖြစ်ပေါ်စေ သည်။ မည်သို့ဆိုစေ ဂျင်န်နှင့်စပ်လျဉ်းသော ဖော်ပြပါသဘောတရားများကို သိလိုက်ရပြီဖြစ်ပေရာ မိမိတို့အကျိုးအလို့ငှာ ဂျင်န်တို့အား အသုံချနိုင်ပေသည်။'
ယနေ့ခေတ်တွင် ဤသို့သောယုံကြည်ချက်များသည် နေရာအတော်များ များသို့ ပျံ့နှံ့စိမ့်ဝင်သွားပြီဖြစ်သည်။ အသက် ၁၈ နှစ်နှင့်အထက်ရှိသည့် မွတ်စလင်များအား ကိုယ်တိုင်တင်ပို့သော စစ်တမ်းမေးခွန်းလွှာများဖြင့် စစ်ဆေး
ကြည့်သည့်အခါ အများစုမှာ ဂျင်န်၊ နတ်ဆိုး၊ စုန်းကဝေ စသည်များရှိကြောင်း ယုံကြည်ကြသည်ကို တွေ့ရ၏။ သူတို့ထဲက ထက်ဝက်ခန့်ကသာ ဂျင်န်၊ နတ်ဆိုး၊ စုန်းကဝေ စသည်များသည် ရုပ်ပိုင်းရောဂါများကြောင့်သော်လည်းကောင်း၊ ဦး နှောက်ကျန်းမာရေးချို့ယွင်းမှုများကြောင့်သော်လည်းကောင်း ဖြစ်ပေါ်လာရပြီး ဘာသာရေးဆရာများ၊ ဆရာဝန်များဖြင့် ပြသသင့်ကြောင်း ဖော်ပြထားကြ၏။
နတ်ဆိုးများနှင့် မကောင်းဆိုးဝါးဝိညာဉ်များအား ထာဝရဘုရားသခင်ကို ယုံကြည်သကဲ့သို့ ယုံကြည်ကြပြီးလျှင် ထိုမကောင်းဆိုးဝါးများအား ကောင်းကင် တမန်များနှင့် ရောထွေးယှက်တင်ပြုလုပ်လာကြ၏။ သမ္မာကျမ်းတွင်လာရှိသော နတ်ဆိုးသည်လည်း ယနေ့ခေတ်တွင် မကောင်းဆိုးဝါးနှင်ထုတ်ပေးသူများက သရဲ
သဘက်ဆန်ဆန် ချဲ့ကားပြောဆိုလာကြတော့သည်။ သမ္မာကျမ်းတွင် နတ်ဆိုးနှင့် စပ်လျဉ်း၍ ကျမ်းချက်လာရှိလေ၏။
'လူစုလူဝေးရှိရာသို့ရောက်ကြသောအခါ၊ လူတစ်ယောက်သည် အထံ တော်သို့ချဉ်းကပ်၍ ဒူးထောက်လျက်၊ သခင်- အကျွန်ုပ်၏သားကို ကယ်မသနား တော်မူပါ။ ဝက်ရူးနာစွဲ၍ ပြင်းစွာခံရပါ၏။ မီး၌လည်းကောင်း၊ ရေ၌လည်း
ကောင်း အကြိမ်ကြိမ် လဲတတ်ပါ၏။ တပည့်တော်တို့ထံသို့ဆောင်ခဲ့၍ သူတို့သည် ချမ်းသာမပေးနိုင်ကြပါဟုလျှောက်လျှင်၊ ယေရှုက ယုံကြည်ခြင်းမရှိ၊ ဖောက်ပြန် သောအမျိုး၊ ငါသည် သင်တို့နှင့်တကွ အဘယ်မျှကာလပတ်လုံး သည်းခံနေရမည် နည်း။ သူငယ်ကို ငါ့ထံသို့ယူခဲ့ကြဟု မိန့်တော်မူ၏။ ယေရှုသည် သူတို့ဆုံးမတော် မူလျှင်၊ နတ်ဆိုးသည် သူမှထွက်သွားသဖြင့် ထိုခဏမှစ၍ သူငယ်သည် ကျန်းမာ ပကတိဖြစ်လေ၏။' (ရှင်မဿဲ ၁၇း၁၅-၁၈)
'နေဝင်၍ ညအချိန်ရောက်လျှင် မကျန်းမမာသောသူနှင့် နတ်ဆိုးစွဲသော သူရှိသမျှတို့ကို အထံတော်သို့ဆောင်ခဲ့၍ တစ်မြို့လုံးသည် တံခါးနားမှာ စုဝေး လျက်ရှိကြ၏။ အထူးထူးအပြားပြားသော အနာစွဲသောသူများတို့ကို သက်သာ
စေတော်မူ၏။ နတ်ဆိုးများတို့ကိုလည်း နှင်ထုတ်တော်မူခဲ့၏။ နတ်ဆိုးတို့သည် ကိုယ်တော်ကိုသိကြသောကြောင့် စကားတစ်ခွန်းကိုမျှပြောစေခြင်းငှာ အခွင့်ပေးတော်မမူ။' (ရှင်မာကု ၁း၃၂-၃၄)
ထို့ကြောင့် ရှင်မာကုကျမ်းစောင်ကိုပြုစုသူမှာ နတ်ဆိုးကိုအယုံအကြည်ရှိရုံသာမက ထိုနတ်ဆိုးသည်ယေရှုအဘယ်သူဖြစ်ကြောင်းကိုပင်သိ၏။ တကယ်ဆိုသော် ယေရှုကိုယ်တော်တိုင်သည် နတ်ဆိုးမိမိအားလွှမ်းမိုးချုပ်ကိုင်ခြင်းကို အလိုရှိတော်မမူခဲ့ချေ။ ကတ်သလစ်ဂိုဏ်းဝင်များတွင်မကောင်းဆိုးဝါးနှင်ခြင်းအယူအဆရှိ၏။ နတ်ဆိုးနှင်သူများက ထိုမကောင်းဆိုးဝါးများအား ရောမမြို့ရှိ ကက်သလစ် ချာခ်ျကျောင်းဥပဒေဖြင့် ထိန်းချုပ်ထားသည်ဟုဆို၏။ ဆွစ်ဇာလန်နိုင်ငံတွင် ယခု လတ်တလောပြုလုပ်သောလေ့လာချက်အရ စာရေးဆရာတစ်ဦးသည် နတ်ဆိုးစွဲ ခြင်း၊ မကောင်းဆိုးဝါးကပ်ခြင်းအယူအဆအား စူးစမ်းလေ့လာကြည့်ပြီး ဆွစ်ဇာ လန်နိုင်ငံရှိ ထိုရောဂါသည် ၃၄၃ ဦးအား စိတ်ရောဂါကုဆေးခန်းပြကြည့်ရာ စိတ် ဆရာဝန်များကပင် ဘာသာရေးဆန်ဆန်ဖြင့်ယူဆနေကြ၏။ ထိုဝေဒနာသည်များ ထဲမှ ၁၂၉ ဦး (၃၇.၆%)က 'နတ်ဆိုးစွဲသည်၊ မကောင်းဆိုးဝါးကပ်သည်'ဟု ပြောနေကြပြီး ၁၀၄ ဦးသော ရောဂါသည်များနှင့် နတ်ဆိုးစွဲသူများက 'နတ်ဆိုး ထွက်စေခြင်းငှာ မကောင်းဆိုးဝါးနှင်သူများထံသို့သွားလိုသွား၊ လွတ်ရာလွတ် ကြောင်း ဆုတောင်းလိုဆုတောင်းဖြင့်ရှိနေကြ၏'။
သို့တစေ ကမ္ဘာ့အရှေ့ခြမ်းနှင့် အနောက်ခြမ်းတစ်ခုလုံးတွင် အဟ်မဒီယာ မွတ်စလင်အဖွဲ့အစည်းကသာ ဤသည့် ဂျင်န်နှင့် နတ်ဆိုးစွဲခြင်း၊ မကောင်းဆိုး ဝါးကပ်ခြင်း စသည့် အယူအဆမှားများကို ရှင်းလင်းဖယ်ရှားပစ်ကာ လူသားထု
တစ်ရပ်လုံးကို အကျိုးပြုခဲ့၏။
ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန် မုက္ခပါဌ်တော်အများအပြားတွင် ဂျင်န်အကြောင်း ဖော်ပြထားသည့်အပြင်ကဏ္ဍတော်တစ်ခု၏အမည်နာမကိုပင် 'ဆူရာဟ်ဂျင်န်'ဟု မှည့်တွင်ထား၏။ သို့ဆိုလျှင် ဂျင်န်သည် အဘယ်သူပါနည်း။
၁၉၁၄ မှ ၁၉၆၅ ထိ အဟ်မဒီယာမွတ်စလင်အဖွဲ့ကြီးအား ဦးစီး ဦးဆောင်ပြုခဲ့သော အဖွဲ့အစည်းကြီး၏ ဒုတိယ ခလီဖာဟ် ဟာဇရတ် မီရ်ဇာ ဘရှီးရွတ်ဒီးန်မာဟ်မူးဒ်အဟ်မဒ်သခင်က 'ဂျင်န်သည် လူတို့ စိတ်ကူးပုံဖော်ထား
ကြသကဲ့သို့ နတ်ဆိုး၊ သရဲ၊ တစ္ဆေများ အဘယ်ကြောင့် မဟုတ်ရကြောင်း'ကို ကျိုး ကြောင်းယုတ္တိအသွယ်သွယ်တို့ဖြင့် ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်ကဏ္ဍတော် ၁၅ ကို ဖွင့်ဆို သော သခင်ကြီး၏အကျယ်ဋီကာတွင် အဖြေပေးထားလေသည်။ ပဏာမအနေ ဖြင့် ထိုဋီကာကျမ်းမှ အချက်နှစ်ချက်ကို ဖော်ပြပါမည်။ သခင်ကြီးက ဤသို့ မိန့်ကြားတော်မူလေသည်။
'ကုရ်အာန်တွင်လာရှိသော ဂျင်န်ဟူသည် နိုင်ငံခြားသား၊ တိုင်းတစ်ပါး သားကို ဆိုလိုသည်။ကျမ်းမြတ်ကုန်အာန်တွင်လာရှိသည်မှာ 'ဂျင်န်တို့အနက် အချို့မှာ ဆူလိုင်မာန်၏အမိန့်တော်နှင့် သူစေခိုင်းသမျှတို့ကို လုပ်ကိုင်ဆောင် ရွက်ပေးခဲ့ကြသည်။ ထိုဂျင်န်တို့သည် သူအလိုရှိသော နန်းတော်ဗိသုကာ အဆောက်အဦများကိုလည်းကောင်း၊ ရေကန်နီးပါးရှိသော ဇလုံကြီးများ၊ နေရာ အပြောင်းအရွှေ့လုပ်၍မရနိုင်သော ချက်ပြုပ်ရာအင်တုံကြီးများကို ဆောက်လုပ် ပေးကြကုန်၏။' (ကုရ်အာန် ၃၄း၁၃-၁၄)
တမန်တော်ဆူလိုင်မာန်(ရှောလမုန်)အလို့ငှာ အဆောက်အဦများ ဆောက်ပေးသော ဂျင်န်တို့သည်မည်သူများဖြစ်ကြောင်း လေ့လာကြည့်ရာ အဆောက်အဦးများတည်ဆောက်ရန် တိုင်းတပါးရှင်ဘုရင်ထံမှ အင်ဂျင်နီယာများခေါ်ယူခဲ့ကြောင်း သမ္မာကျမ်းတွင် တွေ့ရ၏။ သမ္မာကျမ်း၌လာရှိသည်မှာ-
'ရှောလမုန်မင်းကြီးသည် တိုင်းတပါးမှလာရောက်သော နိုင်ငံခြားသား များ၏ သန်းခေါင်စာရင်းကောက်စေ၏။သန်းကောင်စာရင်းကောက်ပြီးသော် ဖခမည်းတော် ဒါဝိတ်က ယူလေ၏။ တိုင်းတပါးသား အရေအတွက်မှာ ၁၅၃၆၀၀ ဦးရေရှိသည်ကို တွေ့ရ၏။ ဦးရေ ၇၀၀၀၀ ကိုသယ်ယူပို့ဆောင်ရေးအတွက် အသုံးချပြီး၊ ဦးရေ ၈၀၀၀၀ ကိုကျောက်တောင် ဖြတ်စေသည်။ ဦးရေ ၃၆၀၀ ကို ကား အလုပ်သမားများ စောင့်ကြပ်ရေးတွင်ခန့်ထား၏။'
ဂျင်န်တို့သည် တမန်တော်မြတ်မိုဟမ္မဒ်သခင်အား ယုံကြည်သက်ဝင်ခဲ့ကြ ကြောင်းဟဒီးစ်ဩဝါဒတော်များတွင်လာရှိလေသည်။ ထိုသည့်ဟဒီးစ်တော်များ အား ကုရ်အာန်၏မီးမောင်းထိုးပြမှုဖြင့် ယှဉ်တွဲဖွင့်ဆိုကြည့်သည့်အခါ ဤသို့ ရလဒ်ထွက်ပေါ်လာပေတော့သည်။
'ဂျင်န်ဟူသည် မိမိတို့ မည်သူမည်ဝါဖြစ်ကြောင်း တိတိကျကျအမည် မဖော်ဘဲ ပုံစံအမျိုးမျိုးဖြင့် ပုန်းလျှိုးကွယ်လျှိုး နေထိုင်ကျက်စားတတ်သော လူအုပ်စုဖြစ်ကြောင်း ပေါ်လွင်ထင်ရှားသွားစေ၏။'
ကျမ်းမြတ်ကုရ်အာန်တွင် လာရှိသည်ကား
'အသင်ပြောကြားပါလေ၊ အို- လူအပေါင်းနှင့် ဂျင်န်အပေါင်းတို့၊ ငါ ကိုယ်တော်သည် အရှင်မြတ်ဘက်တော်မှ စေလွှတ်ပွင့်ပေါ်လာသည့် တမန်တော် အစစ်အမှန်ဖြစ်သည်။' (၇း၁၅၉)
ထို့ကြောင့် ကုရ်အာန်တွင်ဖော်ပြလာရှိသော ဂျင်န်ဟူသည် လူကိုပင် လူတန်းစားအလွှာတစ်မျိုးဖြင့်ဖော်ပြခြင်းဖြစ်သည်။
အစဉ်အဆက်အသုံးပြုလာသော အစ္စလာမ့်အသုံးအနှုန်းအရ ရောဂါဖြစ် စေသော ဘက်တီးရီးယားကိုလည်း ဂျင်န်ဟုခေါ်သည်။ ထို့ပြင် (၃.၅) ဘီလီယံမျှ ရှိသောကာလမှစတင်၍ ဖြစ်တည်ပေါက်ဖွားခဲ့သော Archaebacteria (အဦးအစ သက်ရှိမျိုးစိတ်)ဟုလည်း အဓိပ္ပာယ်ထွက်သည်။ ထို Archaebacteria သည် ကမ္ဘာကြီး ဆင့်ကဲပြောင်းလဲတိုးတက်မှုဖြစ်စဉ်၏ အဦးအစအခြေအနေကပင် ဖြစ်ထွန်းတည်ရှိနေပြီးဖြစ်သည်။ ထို Archaebacteria သည် ကျွန်ုပ်တို့ ကမ္ဘာ ဂြိုဟ်တွင် သက်ရှိစတင်ဖြစ်ပေါ်ခြင်း၏ အခရာလည်းဖြစ်သည်။ အရွယ်ရောက်အမေရိကန်သား ၂၃၀၃ ဦး ပါဝင်ဖြေဆိုသော ၂၀၀၉ ခုနှစ် Harris Pol စစ်တမ်းအရ အောက်ပါရလဒ် ထွက်ပေါ်လာသည်။
ထာဝရဘုရားသခင်ရှိကြောင်းယုံကြည်သူ ၈၂%
ကောင်းကင်တမန်ရှိကြောင်းယုံကြည်သူ ၇၂%
သေပြီးတစ်ဖန်ရှင်ပြန်ရမည်ကိုယုံကြည်သူ ၇၁%
မကောင်းဆိုးဝါးရှိကြောင်းယုံကြည်သူ ၆၀%
သရဲတစ္ဆေယုံကြည်သူ ၄၂%
မှော်၊ ကဝေ၊ စုန်းရှိကြောင်းယုံကြည်သူ ၂၃%
အနောက်နိုင်ငံယဉ်ကျေးမှုအငွေ့အသက်အောက်တွင် ကြီးပြင်းလာသည့် ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်ကလေးငယ်များသည် တစ်စုံတစ်ရာပြုလုပ်ဖန်ဆင်းပေးနိုင် သည်ဟု Santa Claus (ခရစ်စမတ်ဘိုးဘိုးကြီး)ကို ယုံကြည်နေကြခြင်းသည် ရှေးယခင် အတိတ်ကာလအဆက်ဆက်မှာကတည်းက အချည်းနှီးအကျိုးမဲ့သော စိတ်ကူးယဉ်ပုံပြင်များမှအစပြုကာ အခြေခိုင်လာခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ဤနည်းနှင်နှင် သရဲ၊ တစ္ဆေ၊ နတ်ဆိုး၊ မကောင်းဆိုးဝါး အစရှိသည်တို့မှာလည်း ပညာမဲ့သော ရှေးပဝေသဏီမှ စတင်ဖြစ်ပေါ်လာသည့် ဒဏ္ဍာရီများကြောင့်ပင် အရိုးစွဲလာကြ ခြင်းဖြစ်သည်။ ဤသို့သော ရောဂါခံစားနေရသူများမှာ မည်သည့်နတ်ဆိုးထုတ်သူ မျှမလိုဘဲ စိတ်ရောဂါကုဆရာဝန်၊အထူးကုသမားတော်၊ ဘာသာရေးဆရာများ သာ လိုအပ်ပါသည်။
အာရုံငါးပါးအပါအဝင် အချိန်၊ နေရာ၊ ကန့်သတ်မှုဘောင်၏ အပြင်အပ တွင်ရှိသောအရှိတရားများ၊ တမန်တော်ကြီး အီဗရာဟင်မ်(အာဗြဟံ)ယုံသော ထာဝရဘုရားအယူအဆ၊ ကောင်းကင်တမန်အယူအဆနှင့် ယနေ့စိတ်ကူးပုံဖော်
လျက်ရှိသော ဂျင်န်နတ်ဆိုး စသည်တို့အပေါ်ထားသောယုံကြည်ချက်သည် ခိုင်လုံသောအကြောင်းပြချက်သက်သေများပေါ်တွင် အခြေတည်ထားရမည်ဖြစ်ပြီး ထိုသည့် ယုံကြည်ချက်များအား လက်တွေ့အသုံးဝင်သောစံတန်ဖိုးပေါ်မူတည်ကာ သရုပ်သကန်ပေါ်လွင်အောင် လက်တွေ့ပြရမည်ဖြစ်သည်။
လူသားတို့တောင်းခံသောဆုတောင်းများအား ကောင်းကင်တမန်များမှ တစ်ဆင့် နှလုံးသားများဆီသို့တိုင် စိတ်ကျေနပ်အေးချမ်းမှုကို သွန်းလောင်းပေး နိုင်သည့်တစ်ဆူတည်းတစ်ပါးတည်းသောထာဝရဘုရားရှင်အပေါ်ယုံကြည်ချက် ထားခြင်းက မည်သည့်ရလဒ်ကောင်းကိုမျှ ဆောင်ကြဉ်းမပေးနိုင်သည့် ဝေဒနာ များ၊ ရောဂါပိုးများ၊ အသိဉာဏ်ကင်းမဲ့မှုများ၊ ကမ္ဘာကြီး ကသောင်းကနင်းဖြစ်မှု
များကိုသာ ယူဆောင်လာတတ်သည့် ထိုနတ်ဆိုးအားယုံကြည်ခြင်းထက် ပို၍မြင့် မြတ်ကောင်းမွန်ပြီးလျှင် အသိဉာဏ်နှင့်လည်းယှဉ်ပါသည်။ ထိုယုံကြည်ချက်နှစ်ပိုင်းအနက် မည်သည်ကိုယုံကြည်ရမည်ဆိုသည့် ရွေး
ချယ်မှုသည် ကျွန်ုပ်တို့လက်ဝယ်ရှိပြီး ကျွန်ုပ်တို့ရွေးချယ်လိုက်သော ထိုသည့် ယုံကြည်ချက်မှာလည်း ကျိုးကြောင်းပြချက်နှင့် ဆင်ခြင်တုံတရားပေါ်တွင် အခြေခံ ရမည်ဖြစ်ပေသည်။
(ကျိုးကြောင်းယုတ္တိနှင့်ယှဉ်သော အစ္စလာမ့်အမြင်)
(ဒေါက်တာ Ziah Shah ၏ မူရင်းအင်္ဂလိပ်ဆောင်းပါး Jinns and Demons: A Rational Islamic
Perspective ကို မြန်မာပြန်သည်။)